RICINOLJA, BRA FÖR HÅRET?

.
.
.
Jag kan omöjligt vara den enda som har hört detta påstående, eller hur? Frågan är då om det stämmer, får det håret att sluta vara statiskt, växa upp till fem centimeter per månad och ökar kvaliten synbart mycket? Och alla dessa fantastiska före och efter bilder som tycker upp på google? Jag som många andra vill ju självklart att det ska vara sant, hur ska ska man ta reda på det om inte testa själv?
.
Men inna jag testar, eller köper någonting (allt från mobiltelefoner till ett nytt schampo) vänder jag mig alltid till högre höjder, google och forumen. Där finns allt man behöver veta, och det jag fick reda på var både possitivt och negativt. De possitiva delarna skrev jag här åvan, och de negativa låter oftast så här. "Bara ett påhitt, man kan få finnar i hårbotten, man tappar hår, tror ni seriöst det kan funka det säljs ju som laxeringsmedel?" Inget av detta låter ju speciellt kul, MEN. Jag fann en sak som var återkommande i alla dessa negativa komentarer, nämligen: "Man kan få".. Inte "Jag fick" eller "Av egen erfarenhet, utan man kan få.
Detta tyckte jag var ett bevis nog att de som sa negativa saker inte hade provat själv, medan de som sa possotiva saker ofta talade av egen erfarenhet och ibland även väldigt possitiva bilder, så jag beslöt mig helt enkelt för att testa.
.
Och duktig som man är har jag självklart tagit en före bild och snart är det dax för min efter bild. Jag är mycket spänd på resultatet då jag faktiskt inte själv riktigt kan bestämma mig för om det känns som det fungerat eller inte. Håret känns längre men kan mycket väl bara vara inbillning, och när jag tittar på före bilden känns det sådär. Dock så kan jag locka håret nu, vilket inte riktigt fungerade innan, men betyder detta att håret bara har växt i sin normala fart, eller har ricinoljan hjälpt till? Detta återstår att se..
.
/peace!


Kommentarer
Anna

Är oljan lätt att få i håret? hur är konsistensen, som oliv olja typ? Luktar det äckligt?

2012-02-21 @ 13:21:00
A N G E L I J N A

allt bra ?:)

2012-02-21 @ 18:34:15
URL: http://angelijnas.blogg.se/
JennyMarianne

Sv; Anna



Tror att det är ganska "vanlig" oljekonsistens på den.. Det luktar typ.. ingenting tycker jag.. :-P Kan se om jag kan förklara lite hur jag får i det i håret i ett annat inlägg, blir så långt här ^^

2012-02-21 @ 23:27:23
JennyMarianne

Sv; A N G E L I J N A



Jodå, allt är bara fint här! Hur är det själv? :-P Fin blogg du har föresten :-)

2012-02-21 @ 23:27:42
A N G E L I J N A

SVAR: tack jo det är bra här med :)

din blogg är med fin!:)

2012-02-22 @ 07:33:09
URL: http://angelijnas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

JennyMarianne

Seconhand & Vintage mode. Tips och trix i vardagen.

RSS 2.0