RICINOLJA - FÖRE/EFTER EN MÅNAD

Ja, nu var det dags! Efter en månad, ca 3 gånger i vecka, ca 30-60 minuter per gång, har det gett resultat? Det är ju alltid svårt att säga eftersom hår växer i vilket fall som hellst, men jag måste säga att jag är possitivt överraskad! Många säger ju att man egentligen ska hålla på i minst två månader, men då min flaska snart är slut (jag kanske slösade en del) kanske jag avvaktar med en andra omgång, just för att jag inte vill riskera att torka ut håret och tappa på kvaliten, vissas åsikt är vist att oljan är super i början men efter några månader blir håret tort och sprött.
.
vad tycker ni då? Visst har det vuxit endel! Jag tyckte det kunde vara lite svårt att se då bilderna inte är tagna från exakt samma vinkel mm, så genom att titta på min tatuering på ryggen, vart håret slutar osv har jag dragit streck på bilden. På det sättet ser man mer exakt hur mycket det växt! Och mäter jag sen så är det lite mer än fyra cm, vilket är ganska mycket på en måndan om man tänker efter! Men se för er själva!
.
.
.
.
De två gråa strecken är för att jag skulle se så att huvudet och ryggen var på samma ställe på båda bilderna, måttat från hjässan och tattueringen. Det svarta strecket är vid hårlinjen där den är idag och på första bilden kan ni se hur mycket det vuxit!
.
.
Visst är det skillnad? Som ni ser på bilderna tycker jag att kvaliten på håret ser ut att ha ändrats också, men bara till det bättre enligt mig än så länge! Är mindre frissigt osv, inte alls torrt än i alla fall. Sen hade jag lite slingor i innan som har försvunnit med, därför ser det lite mörkare ut. Men visst är det lite coolt att det faktiskt verkar funka!


Kommentarer
C

WOW! Coolt jag måste också testa! Var köpte du oljan? funkar alla oljor? :D

2012-02-27 @ 22:41:17
JennyMarianne

Svar C; Skriver ett litet inlägg om var jag köpte oljan osv! :-)

2012-03-06 @ 20:52:29
Li

Hur mycket har det växt? Typ i cm går det att mäta?

2012-03-13 @ 07:05:42
alexandra ekstrand

mycket det växt, kika in mina bilder också om du är nyfiken :) http://alexandrasmode.com/2011/december/r-som-i-ricinolja-2.html#comment, kram!

2012-04-20 @ 19:48:22
URL: http://alexandrasmode.com
Natti

http://nattisays.blogg.se/2012/april/tavling-i-samarbete-med-lariemar.html

2012-04-22 @ 11:29:08
URL: http://nattisays.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

JennyMarianne

Seconhand & Vintage mode. Tips och trix i vardagen.

RSS 2.0