MITT KÖK

.
.
Här ser ni en bild på köket mitt. (Innan jag började baka då det oftast blir lite stökigt när jag är i farten.) Färgerna har jag försökt hålla ganska neutrala då väggarna är vita med en vit/silvrig fondvägg, stolarna går också i vitt och bordet är mörkbrunt trä. Innan hade vi en färgad fondvägg, men för ett tag sen tapetserade vi över den då jag tycker det är smidigare med en naturlig bas och sen sätta färg med små inredningsdetaljer. Ett exempel är då min underbara lampa som jag verkligen tycker är pricken över i:et i detta rum. Den är snygg, stilren och färgsprakande, dessutom ger den ett mysigt ljus över bordet. Jag har sen valt att fortsätta i det turkosa i köket med ljusstakar, lite krukor mm.
.
När jag var klar med köket märkte jag att jag gillade den tuskosa färgen så pass mycket att den har fått sprida ut sig i resten av lägenheten också. Ni såg innan en bild från fönsterkarmen i vardagsrummet tex, där det stod turkosa blomkrukor (utan blommor i). Men sen har färgen även komit in i sovrummet också bland annat.
.
Men jag tycker om när en så pass liten lägenhet som jag ändå har, går ihopa liksom. För mig ska det inte vara tre olika rum med helt olika känsla utan en lägenhet.
Trackback

JennyMarianne

Seconhand & Vintage mode. Tips och trix i vardagen.

RSS 2.0