NYPLANTERAD

.
.
Idag är det halv djungel i min lägenhet! Igår var jag nämligen iväg och köpte lite nya krukväxter då jag verkligen älskar växter och tycker att lägenheter får liv när det är helt fullt av dom. Finast är det om de har ljusa, gröna blad och gärna vita blommor. Så idag efter jobb släpade jag fram alla de nya växterna samt de jag redan hade i lägenheten och planterade om med ny jord och placerade några av dom i nya, lite större innerkrukor.
.
.
.
.
Alla mina fina vita, krukor är köpta på olika seconhand ställen för ca 10-30:- stycket, vilket enligt mig är alldeles lagom! Ofta finns det ganska stor variation och valmöjlighet och jag har gjort riktiga fynd ibland. Senaste fyndet är en supersöt kruka som hänger i trådar som jag hade tänkt hänga i gardinstången i köket, kommer bli toppen tror jag! Genom att ha samma färg på alla krukor tycker jag att blommorna blir en enhet där de står på ett bord, eller en fönsterkarm. Snyggt och stilrent, men samtidigt med variation då krukorna varierar väldigt i både storlek och form.
.
När jag är färdig med detta tänkte jag sy lite på mina spetsshorts, förhoppningsvis blir jag klar till i morgon och visar självklart upp dom då.
Trackback

JennyMarianne

Seconhand & Vintage mode. Tips och trix i vardagen.

RSS 2.0