THE HUNGER GAMES

.
.
The Hunger Games var filmen vi var och såg igår. Jag har som sagt även läst böckerna men tyckte ändå att filmen var toppen! Den är lagom bra, rolig, spännande, snygg, ja en riktigt super film enligt mig helt enkelt. Det enda jag har att inväda mot den var att den var lite.. mesig? De har nog med att göra att filmen är från 11 år, men jag som läst boken kan säga att boken inte är från elva år, så varför göra filmen det! Boken är råare, läskigare och blodigare, och det förstörde filmen lite, och gjorde den lamare eftersom de inte kunde visa allt fullt ut då.. Men ändå en helt ok film! Nu går jag här och vill bara se mer, och längar till film två kommer ut och hoppas (precis som i Harry Potter filmerna) att fortsättnigarna blir lite.. mörkare!
.
Det blev altså en väldigt lyckad kväll med god mat, sällskap och bra film. Helgen började bra! Tyvärr fortsätter inte helgen lika bra då jag nu ligger hemma sjuk och nerbäddad medan sambon är iväg och umgås med vänner. Men, jag ska se en massa Greys Anatomy avsnitt och har en del nya filmer, så jag klarar mig nog!
Trackback

JennyMarianne

Seconhand & Vintage mode. Tips och trix i vardagen.

RSS 2.0