EYES LIPS FACE

.
.
Nu har jag samlat de saker från ELF som jag använder som bas eller vad man ska säga. Jag använder verkligen inte allt på en gång, utan några saker är till vardags, andra kombinerar jag när jag vill täcka lite mer osv. Men för mig funkar detta super. Jag har två stycken concealers, en för under ögon och en penna för spots när man behöver det. Om jag vill ha lite mer täckning grundar jag med den Tinted Moisuriser. Sen är det Mineral foundationen som gäller. Denna variant heter Personal Blend, det är samma produkter i den som i vanlig foundation förpackning, bara det att man får mer och man får olika nyanser vilket passar bra när man inte vet exakt vilken färg man ska ha, utan här kan man blanda själv.
.
Sen är basen klar. Efter det har jag ibland Bronzing pouder, speciellt nu på sommaren när det är fint att vara lite brun. Butter Cream Eyeshadow använder jag faktiskt som ett glow i ansiktet när jag inte vill ha Bronzing, funkar ganska bra. Till ögonbrynen har de en Eyebrow pencil som är ganska mjuk i konsistensen vilket man får tänkte på när man applicerar den, annars blir det vädigt mycket färg. Sist har jag ibland på High Defenition Powder åvan på allt. Jag tycker det ger en bra finish och "blandar" ihop allting snyggt samt ska den minska synlighet av porer och sånt, men det vet jag inte riktigt. Pudrena tar jag på med hjälp av Kabuki face brush som är det ABSOLUT mjukaste borsten jag någonsin testat, tummen upp för den!
.
Överlag är jag nöjd med sminket från ELF men jag har aldrig varit den som lägger ut mängder med pengar på smink, så jag kan inte jämföra med de dyrare märkena. Jag är nöjd med kvaliten, priserna, servicen. Vist finns det alltid produkter från ett märke som man inte tycker är lika bra som andra produkter, men överlag fungerar deras Studio Line (de lite dyrare) bra för mig.
.
Hoppas ni som undrade fick lite bättre koll än ni hade innan, och om man är sugen på att beställa så kan man ju börja med deras billigare alternativ om man bara vill testa, annars rekomenderar jag desas Studio Line och Minerals mer! Adressen är www.eyeslipsface.se.
Trackback

JennyMarianne

Seconhand & Vintage mode. Tips och trix i vardagen.

RSS 2.0